سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ربات های خانگی تویوتا با قابلیتهای جدیدی عرضه میشوند

ربات های خانگی

مؤسسه تحقیقاتی تویوتا (TRI) با انتشار پستی اعلام کرد مهندسان این شرکت قابلیت‌های جدیدی به ربات های خانگی اضافه کرده‌اند. این ربات‌ها از این پس می‌توانند اشیای شفاف را ببینند و آن‌ها را در دست بگیرند و اُپن آشپزخانه و میزها را تمیزکنند. در ویدئویی که به همراه این خبر منتشر شده است، می‌بینیم که رباتی تلفن همراه را از روی میز برمی‌دارد و در حین تمیز کردن آشپزخانه از خود ویدئوی سلفی می‌گیرد.

 


برای مشاهده ویدئو اینجا کلیک کنید

 


 

تویوتا و دیگر شرکت‌های رباتیک و هوش مصنوعی ژاپن اعلام کرده‌اند ظرف چند سال آینده ربات‌هایی خواهند ساخت که در امور خانه به افراد کمک خواهند کرد. ژاپن در زمره پیرترین کشورهای جهان قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 تعداد افراد بالای 65 سال در این کشور با تعداد افراد زیر 65 سال برابری کند. شرکت‌های رباتیک برای مقابله با مشکل پیری جمعیت، اقدام به ساخت ربات‌هایی کرده‌اند که می‌توانند کارهایی را که از عهده افراد سالخورده خارج است، انجام دهند. در همین راستا، مهندسان ژاپنی و دیگر کشورها ربات‌هایی طراحی کرده‌اند که می‌توانند کف زمین را تی بکشند، فرش‌ها را جارو بزنند و حتی لباس‌ها را تا کنند. تیم TRI به تازگی یکی از چالش‌هاش‌هایی که مهندسان رباتیک همواره با آن روبه‌رو بوده‌اند را رفع کردند: اینکه ربات‌ها چگونه می‌توانند اشیای شفاف و براق را ببینند و تشخیص دهند.

طبق توضیحات ماکس باجراچاریا، مدیر بخش رباتیک شرکت تویوتا، ربات های خانگی را با تکیه بر روش آموزشی جدیدی که مهندسان TRI توسعه داده‌اند بهتر می‌توانند فضای 3D و اشیاء و سطوح حاضر در آن درک کنند. بدین ترتیب، ربات‌ها می‌توانند با استفاده از داده‌های ساختگی و یا داده‌های «قابل برنامه‌نویسی» اشیای شفاف و بازتاب‌دهنده نور را ببینند و تشخیص دهند.

همان‌گونه که در ویدئو مشاهده می‌کنید، ربات های خانگی با تکیه بر این قابلیت می‌توانند سطح میز و نمامی اشیایی که بر روی آن وجود دارد را تشخیص دهند. علاوه بر این، این ربات‌ها می‌توانند پس از صرف غذا، میز را دستمال بکشند، ظروف (برای مثال لیوان‌های شیشه‌ای) را از روی میز بردارند و در دست خود نگه دارند و زیر آن را تمیز کنند. این ربات‌ها می‌تواند اشیا را در سینک ظرفشویی بگذارند و اُپِن آشپزخانه را دستمال بکشند.

انواع کاربردهای هوش مصنوعی در صنایع مختلف را در هوشیو بخوانید

منبع: هوشیو