سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتریوم توسط برنامه نویس Vitalik Buterin در سال 2015 ، روی پاشنه

حجم اتریوم دومین رمزارز شده از نظر حجم و پرکاربردترین بلاک چین است ، اما کاربردهای فراوان آن می تواند منحنی یادگیری بسیار بیشتری نسبت به بیت کوین برای سرمایه گذاران جدید ایجاد کند.

بیل نوبل ، تحلیلگر ارشد فنی در Token Metrics ، یک بستر تجزیه و تحلیل ارزهای رمزنگاری شده ، می گوید: "Ethereum دو هدف دارد: "اما Ethereum نیز مانند بزرگراهی برای امور مالی غیرمتمرکز است."

Ethereum به جای ایجاد ارزش به عنوان "طلای دیجیتال" مانند بیت کوین ، یک پلتفرم نرم افزاری است که با بلاکچین اجرا می شود. کاربران می توانند با استفاده از اتر ، ارز رمزنگاری شده مرتبط با Ethereum ، با سیستم عامل ارتباط برقرار کنند یا آن را به عنوان ذخیره ارزش خریداری و نگه دارند. Ethereum معمولاً توسط توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرد ، اما افرادی هستند که برای رمزگذاری رمزگذار نیز سرمایه گذاری می کنند تا ارزش آن با گذشت زمان بیشتر شود.

اتریوم چیست؟
Ethereum توسط برنامه نویس Vitalik Buterin در سال 2015 ، روی پاشنه بیت کوین اختراع شد.

اولی لیچ ، ویراستار یادگیری در Coindesk ، یک رسانه خبری رمز ارز ، می گوید: "او فهمید که بیت کوین مانند یک ماشین حساب جیبی است که برای انجام یک کار طراحی شده است و این کار را به خوبی انجام می دهد ، اما شما نمی توانید با آن کار دیگری انجام دهید."

بنابراین Buterin Ethereum ، یک شبکه بلاکچین با ارز رمزنگاری شده مرتبط با نام اتر (ETH) را ایجاد کرد که توانایی انجام کارهای بسیار بیشتری را دارد.

گرچه شما می توانید Ethereum را به عنوان سرمایه گذاری مانند بیت کوین خریداری و معامله کنید ، همچنین یک پلتفرم نرم افزاری است که توسعه دهندگان می توانند برای ایجاد برنامه های جدید استفاده کنند - اغلب در مجاورت رمزنگاری یا در غیر این صورت برای خرید ، فروش و استفاده از ارز رمزنگاری شده روندی نرمتر طراحی شده است. مانند برنامه های موجود در تلفن شما ، این برنامه ها ممکن است از برنامه های وام گرفته تا سیستم عامل های پرداخت باشند.

Leech می گوید مانند Ethereum مانند یک گوشی هوشمند فکر کنید. توسعه دهندگان می توانند برنامه هایی را روی تلفن های هوشمند بسازند ، به همین ترتیب چطور می توانند در Ethereum برنامه بسازند. در حالی که این روزها برنامه های تلفن همراه کاربرد جهانی تری دارند ، برنامه های Ethereum بیشتر به سمت کاربران رمزنگاری می روند. با مثال برنامه وام دهی ، یک توسعه دهنده می تواند برنامه را ایجاد کند ، که سایر کاربران رمزنگاری می توانند از آن برای وام و وام استفاده کنند.

او می گوید: "همه این ایده های قراردادهای هوشمند است." Leech می گوید ، قرارداد هوشمند برنامه ای است که به طور مستقل روی بلاکچین Ethereum اجرا می شود. قراردادهای هوشمند تمام کارکردهایی را انجام می دهند که به طور معمول برخی از اشخاص ثالث باید از آنها مراقبت کنند.

به عنوان مثال ، افراد می توانند معاملات مستقیم را از طریق شبکه انجام دهند. Leech می گوید ، وام های همتا به همتا در حال حاضر در Ethereum محبوبیت پیدا کرده است. برنامه اعطای وام در شبکه Ethereum به افراد امکان می دهد بدون مشارکت بانک به یکدیگر وام دهند.

قراردادهای هوشمندی که این برنامه ها را تأمین می کنند اساساً فقط الگوریتم هایی هستند که برای انجام عملکرد خاصی در صورت تحقق شرایط خاص طراحی شده اند. در مورد وام نظیر به نظیر ، وقتی وثیقه در کیف پول یا حساب صحیح قرار می گیرد ، نتیجه (وام دادن پول) نتیجه را از بین می برد. از مزایای احتمالی استفاده از قرارداد هوشمند به جای وام دهنده سنتی می توان به سرعت اجرا ، عدم خطای انسانی یا تعصب و هزینه های کمتر اشاره کرد.

سایر کاربردهای Ethereum
مانند سایر رمزنگاری های معروف ، Ethereum بر اساس اصول مالی غیرمتمرکز ساخته شده است ، زیرا محصولات و خدماتی که در Ethereum زندگی می کنند برای هر کسی که می تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد در دسترس است.

قراردادهای هوشمند به سازندگان اجازه می دهد تا برنامه های غیرمتمرکز ایجاد کنند که می تواند اهداف مختلفی را تأمین کند. این برنامه ها شامل ابزارهای مالی مانند مبادلات ارز رمزنگاری شده ، سیستم عامل های وام غیرمتمرکز و خدمات داده ای مانند Matcha است که چندین ارز مبادله ارز رمزنگاری شده را با بهترین قیمت جستجو می کند. اما همچنین دسته هایی از dapps برای مواردی مانند خرید و فروش آثار هنری دیجیتال ، بازی و فناوری توسعه دهنده وجود دارد.

مفهوم منبع آزاد Ethereum به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا ارزهای رمزپایه کاملاً جدیدی مانند Chainlink و XRP که به عنوان نشانه شناخته می شوند را در بالای آن بسازند. برخی از این دارایی ها به شکل ارزهای رمزنگاری متفاوتی هستند که ممکن است در مورد آنها شنیده باشید ، مانند Tether (USDT) ، Uniswap (UNI) یا USD Coin (USDC).

اما ارزهای رمزپایه تنها دارایی های دیجیتالی نیستند که می توانند در Ethereum ایجاد شوند - اخیراً NFT ها ، یا توکن های غیرقابل استفاده ، نمونه دیگری از موارد ایجاد شده با استفاده از Ethereum است. براساس این وب سایت Ethereum ، این توکن های دیجیتال توسط Ethereum طراحی شده اند و برای نشان دادن مالکیت موارد منحصر به فرد استفاده می شوند.